כיצד לעצור את התפרצויות הזעם במערכת היחסים ב 3 מהלכים פשוטים

2017-02-05 21.20.09

קרה לכם פעם שצעקתם בבית? קרה לכם פעם שבאמת איבדתם שליטה? קרה לכם פעם שפתאום התנתקתם והוצאתם את כל מה שיש לכם בצעקות? ואז 2 דקות אחרי… הרגשתם שאתם מלאים באשמה שעשיתם זאת. שלא הצלחתם  להשיג או לומר את מה שרציתם בצורה אחרת…אתם מבטיחים לעצמכם שזה לא יקרה שוב אבל…כמה פעמים זה באמת קרה?

האם התופעה מוכרת לכם? האם גם לכם נמאס לחיות בצורה כזאת?   אל דאגה! כי זה בדיוק הנושא של המאמר החדש שהעלתי לבלוג להתחיל מחדש" שבו אני אגלה לכם את 3 הסיבות להתפרצויות זעם בבית ואצייד אתכם ב 3 מהלכים מעולים שיעזרו לכם לשלוט בהתפרצויות הזעם  ולשדרג את המצב לשיחה אינטימית ומקדמת בזוגיות שלכם.

מוזמנים לקרוא , ליישם וכמובן לשתף.

ראשית אתחיל בזה שאתם ממש לא לבד!!!! אני פוגשת הרבה זוגות שמתמודדים עם המצב,  וכדי שלכם זה לא יקרה – אצייד אתכם במידע חיוני על התופעה ועל 3 המהלכים החשובים שיעזרו לכם לעצור את ההתפרצויות  בבית ועם התמדה התוצאות יגיעו ובגדול!

אתחיל בתיאור  קטן ומשם אגיע למהלכים:

ראיתם מה קורה בברז בכיור אחרי שאתם סוגרים את השיבר הראשי של המים בבית?

אנחנו פותחים את הברז ואז …בום "פיצוצים" של אוויר ויריות של מים ..ורק לאחר מכן המים מתחילים בזרימה שוטפת.

אז אך זה קשור אלינו?

התפרצות זעם היא- לא ההתפרצות עצמה !

אלא משהו שיש לי להגיד כבר המון המון זמן ולא תמיד אני אפילו מודע למה שרציתי לומר..זה כמו פקק שנפתח אחרי זמן מה ופשוט יוצא.

ואם ההתפרצויות מתרחשות בתכיפות גבוהה, מדובר במסרים פנימיים שלא קשורים בכלל לזוגיות ולילדים אלא למשהו שיש בתוכי זה זמן רב.

מה הן 3 הסיבות הבסיסיות להתפרצויות הזעם?

סיבה ראשונה:

אנחנו מרצים כבר זמן רב את הסביבה שלנו ולא נותנים מספיק ביטוי למה שיש לנו באמת לומר , מוותרים על עצמנו ובולעים כדי להשיג "שקט" או לצאת "בסדר" ממצבים.

הצורך הפנימי האמיתי מצטבר והתיסכול עולה ונאגר…

 סיבה שנייה:

יש בנו זיכרון תפיסתי מהעבר שלנו שיושב בתת מודע והתפיסה הזאת הישנה "צובטת " אותנו, מכאיבה ומקפיצה כשמישהו מעורר בנו את התחושה מהעבר ..

והסיבה השלישית:

פחד – שהוא לא תמיד מודע. והפחד הזה הוא פחד שלא יראו אותי או יתיחסו למה שיש לי לומר, אז אני מגדילה את עצמי ופשוט מרימה את הקול כמובן…זה כמו להפוך ל"ענק הירוק" לרגע כדי ליצור נוכחות ולומר "אני פה" – התייחסו אלי ברצינות!

ועכשיו כעזרה ראשונה כרגע בבית אני נותנת לכם שלושה מהלכים חשובים לעשות:

מהלך ראשון – כנסו לחדר נפרד עם עט ומחברת / דף

והיה והתפרצתם , כנסו לחדר נפרד בשקט ורישמו על דף:

"מה באמת רציתי לומר ומה הרגשתי לפני…" הפכו את זה למילים ואל תשכחו להוסיף את הרגשות שלכם.

א. למה צעקתי? מה באמת רציתי לומר?

ב. מה הרגשתי שגרם לי לצעוק ככה?

געו ברגש! תפגשו אותו! הגדירו אותו ותכירו אותו.  והכי חשוב..לכתוב בפשטות

 מהלך שני – קחו אוויר, התנצלו ונסחו מחדש מה בדיוק כאב או הפריע לכם.

במידה והתפרצתם אל תתנו לאשמה לכרסם מבפנים, תנו לעצמכם 10 דק' ואמרו בדיוק מה שרציתם לומר לפי הכתיבה שלכם.., עם כל התחושות והעולם הפנימי שלכם ו…אין צורך להיכנס לבושה ומבוכה כי המהלך הזה מביא תוצאות. עם הזמן ההתפרצויות יעלמו כי התודעה שלכם כבר עשתה הגדרה והכרה עם התחושה שניהלה אותה ועכשיו השליטה הבריאה בידיכם.

מהלך שלישי צרו שיחה קבועה יומיומית עם הזוג שלכם.

תגידו, תביעו, תוציאו כל מה שעובר עליכם והכי חשוב כל מה שאתם מרגישים בפנים. הפכו את זה להרגל יומיומי ואל תוותרו על זה.

בשורה תחתונה:

זיכרו, כשאתם מתפרצים? אף אחד לא באמת מקשיב לכם..

כפי שיכולתם ללמוד מהמאמר אם תציפו את  התחושות, עם דרך ואמונה עצמית הכל יכול לבוא על מקומו בשלום. רק להיות עיקביים ולא להתייאש או לוותר!

על מנת שלא תשכחו את הדרך אמצו לכם את הקוד: לכתוב – להרגיש- לשתף.

עכשיו אתם

האם יש לכם דרך משלכם לעצור התפרצות זעם וצעקות בבית? מה אתם עושים כדי לא להגיע למצב כזה? אנא, שתפו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ללמוד לצמוח ולהצליח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

האם אתם מרגישים שאתם זקוקים להתייעצות ועזרה בניהול הפלונטרים שיש בניכם?

האם אתם מרגישים שאתם כבר סוטים מהדרך אל האושר שלכם ורוצים לתפוס את זה לפני שיהיה מאוחר מידי?

לחצו כאן> לצעד הבא שלכם להצלחה.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

אודות מירב ענבר

מירב ענבר היא פסיכותרפיסטית M.A ומטפלת זוגית, עוזרת לזוגות לקיים מערכת יחסים מנצחת וארוכת טווח. לקבלת כל הפרטים על תהליך הליווי לזוגיות המנצחת שלכם תוך 10 שבועות – לחצו כאן

השארת תגובה