איך עזרתי לנילי ויואב לצאת מהמשבר בזוגיות ולמצוא מחדש את האהבה בעזרת טיפול זוגי ממוקד תוך 10 שבועות

story

החלום לזוגיות מוצלחת ומאושרת נמצא בלב של כל זוג שהכרתי עד היום, אלא שלא תמיד יודעים בני הזוג לתרגם את החלום לתכנית פעולה, ולמצוא את הדרך הנכונה להגשמת החלום. נשמע מוכר? האם גם אתם מרגישים שאיבדתם את הדרך לזוגיות שכל כך רציתם ואין לכם מושג איך לצאת מהמשבר בזוגיות ולמצוא את האהבה מחדש?

על הליווי הצמוד שלי והטיפול הזוגי הממוקד, שהביא את נילי ויואב לצאת מהמשבר בזוגיות,

ליהנות ממערכת יחסים מאושרת ולמצוא מחדש את האהבה – במאמר שלפניכם.

מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

נילי ויואב הם זוג בשנות ה 40 לחייהם. הם נשואים 18 שנים, יש להם 3 ילדים והם מתגוררים ברעננה. נילי היא עקרת בית שפוטרה מחברה לעיצוב מטבחים שם עבדה כ- 10 שנים, ויואב הוא רואה חשבון שמנהל משרד בתל אביב. הם בנו בית מקסים יחד, המצב הכלכלי טוב, אבל זה לא היה מספיק. לאורך השנים הם איבדו את הקשר הטוב שהיה ביניהם ואת היכולת לתקשר, והמריבות והשתיקות הארוכות נמשכו ימים ארוכים. הם הגיעו אלי לקליניקה במכוניות נפרדות, כשהם לא מדברים ביניהם כבר שבוע ימים, וכל אחד התכרבל בכיסא מולי – כעוס ושותק. כששאלתי מה הביא אותם לקליניקה שלי, נילי החלה לדבר וכבר הדמעות הרטיבו את פניה: “אני כבר לא יכולה, אני עומדת להתפוצץ… כל מה שמעניין אותו זה עצמו ורכיבות האופניים שלו. אני מרגישה לבד כבר המון זמן. אני עושה הכל לבד וכל הנטל נופל עלי. הוא לא מתייחס אלי, ומעדיף להקשיב לאבא שלו ולא לי! אני במקום האחרון אצלו ואנחנו רבים בלי להפסיק. די, נמאס לי!”. כשיואב דיבר הוא היה עם ראש מורכן מטה, עצוב ובקושי דיבר: “אני מנהל את המשרד עבור אבא שלי וזה לא פשוט לי, אבא שלי איש קשה”, ולא אמר מילה מעבר לזה. עוד מעט נראה מה בדיוק עשיתי כדי לעזור לנילי ויואב לצאת מהמשבר בזוגיות ולמצוא את האהבה דרך הטיפול.

בצעד הראשון כדי לצאת מהמשבר : זיהינו ביחד את הבעיה שהביאה למשבר בזוגיות

כשנילי ויואב ישבו מולי הרגשתי שהם מאוד טעונים בזיכרונות וכעסים מהעבר ופשוט הפכו את זה לשתיקה רועמת (של יואב) או לבכי מלא כאב (של נילי). בשלב הראשון התחלתי בשאלות קצרות, וכל אחד ענה בתורו. רשמתי את התשובות על לוחות גדולים שעמדו מולם, כדי שגם הם יהיו שותפים ל”תמונה” ולתוצאה. לאט-לאט הגדרנו מחדש מה באמת כואב להם בתוך הקשר, וזיהינו שני מקורות עיקריים לבעיה. בשלב הזה שיתפתי אותם בהצעה שלי לפתרון שיוביל אותם להצלחה, והצעתי להם את תכנית הליווי הספציפית המתאימה להם. נילי ויואב הרגישו תיכף ומיד הקלה גדולה. הם פערו עיניים, כי הם לא האמינו שהבעיה שחשבו שהייתה ביניהם הפכה למשהו אחר, שלא היו מצליחים להגיע אליו ללא הפגישה. כבר בקליניקה הם התחילו לדבר ביניהם, ויצאו מעודדים מהידיעה שיש דרך לפתרון.  

בצעד השני כדי לצאת מהמשבר : הפרדנו כוחות וערכנו מפגשים אישיים

 עכשיו, ללא הלחץ והכעסים, אפשר היה לקיים עם כל אחד מהצדדים 2-3 פגישות אישיות, שבהן נגענו בקושי הספציפי של כל אחד ואיתרנו שינוי התנהגות שיבוא לידי ביטוי בבית. עם יואב עבדנו יחד על ניהול תקשורת נכונה ובלתי תלויה מול אביו, כדי למוסס את תחושת הפחד והתיסכול שלו וליעל את ניהול הזמן המשפחתי, למרות הלחץ בעסק. וזה היה חשוב כדי להחזיר לו את תחושת ההנאה מה”ביחד” בבית. עם נילי עבדנו על העצמה פנימית ריגשית שתעלים את תחושת הקורבנות והתיסכול במערכת הזוגית שלה, ותעזור לה לחזור ולהיות אישה חזקה עם נוכחות כובשת. תוצאות הליווי האישי היו מיידיות ומדהימות: נילי פרצה קדימה. היא החלה לדבר אחרת, ללכת אחרת, להתלבש אחרת וגילתה מחדש את הקווים האדומים שלה בכל הקשור לנתינה וקבלה, לצד עוצמות שלא ידעה על קיומן. ממש מלכה! יואב, לעומת זאת, הפסיק לחשוש מהתגובות של אביו והרגיש שחרור גדול.  

בצעד השלישי כדי לצאת מהמשבר: חוזרים למפגשים משותפים

 בשלב הזה, ללא הכעסים ועם העוצמות הפנימיות המחודשות אצל שניהם, המשכנו לשלב ההפנמה והחיזוק, כדי שנילי ויואב יוכלו לשמר את התוצאות ולא יצטרכו יותר לווי טיפולי בעתיד. עבדנו על תקשורת נכונה ויעילה, כדי שבמקרה של אי הסכמה או ויכוח לא יגיעו למלחמת עולם. למדנו איך לחלק את הזמן ביעילות בין העסק של כל אחד לבין חיי הזוגיות והמשפחה, וכמובן כיצד להמשיך לרגש ולהתרגש בתוך המערכת הזוגית. שניהם היו מאושרים והתוצאות לא אחרו להגיע: השקט והשלווה חזרו לבית, הילדים ראו את אמא ואבא מתחבקים ומדברים, וזה השפיע לטובה על מצב הרוח שלהם. המשפחה יצאה לטיול בת מצווה של הילדה באיטליה וכולם היו מאושרים ביחד.  

בשורה התחתונה

נילי ויואב הגיעו לקליניקה עם תחושת תסכול וחוסר אונים, כשהם בטוחים שהבעיה שלהם קשה ואולי לא ניתנת לפתרון. כמו שיכולתם לראות במאמר, במסגרת התהליך הטיפולי איבחנו את הבעיות המרכזיות שהיו מקור הקושי במערכת היחסים והביאו למשבר בזוגיות. התאמתי להם תכנית ספציפית לפתרון, שבה עבדנו תחילה עם כל אחד בנפרד ולאחר מכן תרגלנו ביחד כלים לשיפור התקשורת, ניהול הקושי והחזרת הריגוש לחיי הנישואין. וההפתעה הגדולה? נילי, שקיבלה בליווי אומץ והעצמה, החליטה להגשים את חלומה לפתוח עסק משלה לעיצוב פנים! ההפתעה הגדולה הנוספת הייתה, שיואב התחיל ממש לחזר אחרי נילי אשתו, שהפכה לאישה מושכת, חזקה, עם קריירה חדשה בפתח. מלכה – אמרתי? שום מאמר מסוג תיאור מקרה לא יהיה שלם בלי לתת ללקוחה אפשרות לספר על התהליך במילים שלה, ולחלוק עם הקוראים את התרשמותה ותובנותיה.

זכות המילה האחרונה לנילי:

“… קיבלתי בתהליך הליווי של מירבי את חיי בחזרה. כל מה שחשבתי שאין לי – היה קיים בתוכי, ומירבי פשוט עזרה לי להוציא את זה החוצה. לא חשבתי שאי פעם אזכה לפתוח עסק משלי או להיות עם בעלי ביחד, רק שנינו. מה שהכי הדהים אותי היה שממש הרגשתי את השינוי בתוך הגוף… כל הבית השתנה, ודברים שהקפיצו אותי בעבר כבר לא מזיזים לי… בעלי ואני פנויים הרבה יותר לדברים החשובים…”.

מתנה קטנה ממני עבורכם – צידה לדרך

גם אתם רוצים להוביל את הזוגיות שלכם לדרך חדשה אל אושר? אז לפני שאתם שוברים את הכלים או נכנסים לייאוש – אני מציעה לכם לעשות 2 דברים:
  • כל ערב אמרו זה לזו, כל אחד בתורו, משהו טוב ומפרגן
  • לאחר מכן, אמרו משהו שהייתם רוצים לשפר בקשר.

עשו זאת לפי התבנית הזאת:

  • אני אוהבת ש_______ כי זה גורם לי להרגיש_________
  • קשה לי עם זה ש________ כי זה גורם לי להרגיש ________
כך תתחילו לאמן את “שריר הרגש” בתקשורת שלכם עם בן/בת הזוג שלכם, ותלמדו להביע את הטוב או את הקושי בשפת הרגש, כדי להתקרב וללמוד יותר על עצמכם ועל בן או בת הזוג שלכם.

עכשיו אתם

 הראיתי לכם איך תכנית הליווי שלי, “זוגיות מנצחת תוך 10 שבועות”, נתנה לנילי ויואב את הכוח, את הדרך ואת הכלים לצאת מהמשבר בזוגיות ולמצוא מחדש את האהבה בעזרת טיפול זוגי ממוקד. וכעת,  מה תוכלו להוסיף מניסיונכם? מה אתם הייתם מציעים לנילי ויואב לעשות כדי לשפר את הקשר הזוגי? אשמח אם תשתפו אותנו פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח, ביחד.

 רוצים לצאת מהמשבר הזוגי שלכם ? לחצו כאן

או לחצו על כפתור הוואטס אפ ואענה

 

רוצה להפוך את הזוגיות שלך לבריאה?

רוצה לקבל את הכלים הנכונים צעד אחר צעד בליווי שלי?

צרו קשר ונתאם פגישת אבחון בה אפצח עבורכם את התוכנית המדוייקת להצלחה ואושר.

לחצו על התמונה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם
Print Friendly, PDF & Email

אודות מירב ענבר

מירב ענבר היא פסיכותרפיסטית M.A ומטפלת זוגית, עוזרת לזוגות לקיים מערכת יחסים מנצחת וארוכת טווח. לקבלת כל הפרטים על תהליך הליווי לזוגיות המנצחת שלכם תוך 10 שבועות – לחצו כאן

השארת תגובה